9 april 2019

Zet jij net dat stapje meer?

De apothekersassistenten van Professional Partners Pharma doen dat zeker!

Dit komt doordat we continu investeren in opleidingen, gericht op kennis, als ook op persoonlijke ontwikkeling en competenties. Naast inhoudelijke (online) cursussen, krijgen onze professionals 4 keer per jaar een specifieke masterclass. Een interactieve training gericht op de soft skills. Daar maken onze assistenten het verschil!

Onlangs heeft onze interne trainer ze meegenomen in de wereld van de communicatie.

Wat is communicatie eigenlijk en hoe kan ik het gesprek wat ik met een cliënt heb zo goed mogelijk laten verlopen? Welke houding kan ik het best aannemen in een gesprek en wat is de reactie van de persoon tegenover je? Wat doe je als er weerstand ontstaat?

Aan de hand van voorbeelden en casuïstiek werd er tijdens de training ingezoomd op motiverende gespreksvoering en hoe je de verschillende fasen van gedragsverandering kunt herkennen.

Een mooi voorbeeld zien we in deze vishandel. Het werken met vis is elke dag hetzelfde, vieze werk. Maar door er op een andere manier naar te kijken hebben deze medewerkers de werkplek omgedraaid tot een toeristische trekpleister. Als je hier geen glimlach van op je gezicht krijgt!?

Eén van onze professionals zei na afloop van de training:

“De training geeft stof tot nadenken. Ik probeer nu vooral goed te luisteren naar de cliënt. Als een cliënt ontevreden is of als ik merk dat er wat weerstand is, probeer ik in eerste instantie gewoon begrip te tonen. Ik kan soms niet alles oplossen of de onduidelijkheid wegnemen, maar het scheelt al een hoop als je begrip toont.”

Wil jij met je team ook beter communiceren? Met elkaar én met de cliënt?

De Masterclass ‘Communicatie aan de balie’ kan ook gewoon bij jou in de apotheek gegeven worden.


Nieuwsgierig geworden?

Professional Partners
088 – 031 3535
info@professionalpartners.nl

(Gesponsord bericht)

UA is uitsluitend voor apotheekmedewerkers en is niet bedoeld voor consumenten