Service Apotheken hebben voor het vijfde achtereenvolgende jaar de hoogste klantwaardering ontvangt. Hiermee laten ze zien dat zij het hoge serviceniveau en de kwaliteit van farmaceutische zorg ook in coronatijd hebben kunnen vasthouden.
In het jaarlijkse Patient Reported Experience Measure-onderzoek (PREM-onderzoek) was het eindoordeel voor Service Apotheek gemiddeld een 8,4. Dit onderzoek, waarin apotheken werden beoordeeld op vier thema’s, werd in alle apotheken in Nederland uitgevoerd tussen 1 oktober 2019 en 1 juni 2020. En dat in een jaar waarin de continuïteit van goede farmaceutische zorgverlening onder druk kwam te staan door corona en de coronavoorzorgsmaatregelen.
Bijna 90.000 apotheekbezoekers beoordeelden hun Service Apotheek. Op alle onderwerpen werden Service Apotheken beter gevonden dan andere openbare apotheken:
De informatie sluit goed aan bij de informatie van de arts.
Adrienne van Strien, farmaceutisch directeur Service Apotheek (niet op de foto) over dit resultaat: “Wij zijn dankbaar dat de klanten van onze Service Apotheken ons deze waardering toekennen. Juist in deze tijd waarin het coronavirus het belang van een goede gezondheid extra voelbaar maakt, is deze hoge klanttevredenheid bijzonder. En in een tijd waarin we alles in het werk moeten stellen om toegankelijk te blijven voor onze klanten. Wij gaan iedere dag op zoek naar oplossingen vanuit onze farmaceutische expertise. En we richten ons op de wensen van onze klanten: willen zij online geholpen worden? Dat kan met onze apotheekwebsite en Service Apotheek-app. Liever in de apotheek? Onze klanten blijven ook daar welkom, wanneer zij de coronavoorzorgsmaatregelen in acht nemen. Veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat ze ook een afspraak kunnen maken met hun apotheker. Juist nu veel specialisten moeilijker te bereiken zijn, is het waardevol om alle vragen over medicijnen en zelfzorgproducten te kunnen stellen. Onze toegankelijkheid, deskundigheid en vele services: dat betekent voor ons de S van Service Apotheek. De Service Apothekers dragen dankzij goede medicatiebegeleiding bij aan de gezondheid van hun klanten en dat uit zich al vijf jaar op rij in de hoge klanttevredenheid.”
Bron: Mosadex persbericht.
Fotografie: Marjo van de Peppel-Kool
UA is uitsluitend voor apotheekmedewerkers en is niet bedoeld voor consumenten