3 juli 2018

Deborah Visser: “Bij PharmaLead voel ik me enorm gewaardeerd”

“Ook al is PharmaLead een groot bedrijf, en al zie je elkaar niet dagelijks, je bent één grote familie. Het klikt meteen, je voelt je één.” Zo omschrijft Deborah Visser de sfeer bij PharmaLead.

Die sfeer is mooi meegenomen, maar dat was niet waarvoor ze ruim een jaar geleden bij PharmaLead solliciteerde. Ze wilde weg bij de industrie, waar ze werkte. “Je bent apothekersassistent geworden om patiënten te helpen en contact met ze te hebben. Dat miste ik bij mijn baan in de kwaliteitszorg.”

Toch staat Deborah niet bij elke opdracht aan de balie. “Hier merk je in hoeveel verschillende functies je als apothekersassistent kunt werken. Zo heb ik gewerkt bij de inkoop van een ziekenhuisapotheek, op de backoffice van een ziekenhuisapotheek en ik heb medicatieverificatie gedaan bij een polikliniek. Daar werd voor elk dokterscontact de medicatie bij patiënten uitgevraagd. Dat contact grijpen patiënten dan aan voor een praatje, soms heel persoonlijk. Vooral bij de afdeling Geriatrie merk je dat patiënten om zo’n praatje zitten te springen.”

Ook waardering miste ze in haar vorige baan. “Dat was de reden om bij PharmaLead te gaan werken. Ik dacht: dan help je mensen die je nodig hebben. Dat zullen ze wel waarderen.” Of dat uitkomt? “Ja, super! Wát je ook doet - recepten nakijken, bestellingen opruimen - je vermindert de werkdruk en daar zijn ze superblij mee.”

Van wie Deborah ook veel waardering ondervond, is van het hoofd van een apotheek waar ze ‘tussen de bedrijven door’ op eigen initiatief werkinstructies maakte en een verwerkte tot een handboek. “Ik merkte dat mensen er in hun werk tegenaan liepen dat er niets op papier stond en wilde daar iets aan doen. Daarvoor heb ik zoveel waardering ontvangen!”

Terug naar de sfeer bij PharmaLead. “Je weet bij je sollicitatie natuurlijk niet dat je in zo’n hechte familie komt”, vertelt Deborah. Vorige week is net een feest gegeven voor het hele personeel. “Sommige mensen zie je alleen op de feesten, dat is twee keer per jaar. Maar ze voelen zo vertrouwd.” Ook de persoonlijke benadering valt op. “De directeur kwam bij me op visite omdat hij zijn personeel wil leren kennen, er worden bloemen bezorgd om me te feliciteren met mijn vaste contract, als mijn dochtertje ziek is, vragen ze aan de telefoon hoe het met haar is... Dat laat allemaal zie hoe persoonlijk de benadering van PharmaLead is en hoe ze je waarderen. En daardoor zet je net dat extra stapje.” 

(Gesponsord bericht)